Eldranath är KLAR!

10.03.2016 19:42


Hurray!

Efter cirkus ett års skrivande är jag äntligen i mål!

Eldranath är officiellt färdigskriven!

Boken, i icke-redigerad form, landade på svindlande 514 sidor och består av 161072 ord.
Det kanske inte säger dig så mycket, men mig säger det en hel del;
Lycka, sorg, förväntan, förtvivlan, kärlek, avsky, hopp, hopplöshet...
Listan över känslor kan göras lång, men jag tror nog att ni fattar vinken.

För mig är det alltid en speciell känsla som infinner sig när jag har skrivit klart något, särskilt en så här lång bok.
Det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är, men jag TROR att det är någon slags blandning mellan glädje, ledsamhet, lättnad och tomhet.
Typ; fan vad gött, men vad i helsike ska jag göra nu?

Egentligen vet jag det (vad jag borde göra, i alla fall) och det är att påbörja arbetet med nästa bok, Legender från Azurea del 2.
Men just nu tänker jag ta mig en liten whiskey och bara glädjas över att ännu en bok har kommit till världen och att både bok och författare mår bra.

Och oavsett om det nu kommer att bli en "riktig" bok av Eldranath, oavsett av ett förlag eller genom egenutgivning, så är jag mäkta stolt över min text och glad över att ha få skrivit ned den. Förhoppningsvis finns det någon där ute som är tillräckligt nyfiken och vill läsa den så småningom!

Men först ska Eldranath få ligga och vila i ett par veckor/månader innan jag påbörjar det RIKTIGA arbetet med den (redigering, korrläsning mm,) och fram till dess är det bara att vässa pennan och fortsätta skriva.

No rest for the wicked, I guess.

Om du klickar på den HÄR länken så kommer du till ett nytt smakprov ur Eldranath.
Dela gärna med dig av det om du tycker att det smakar!

På återhörande!

May the Force be with you,
Fredrik